468x60 Ads

12 Ocak 2016 Salı

BUDAPEŞTE YEME İÇME MEKAN REHBERİ



Ben Macarlara özgü yemekleri denedim ama pek beğenmedim. Gulaş diye etli sebzeli türlü yemekleri var. Bir de palinka diye aşırı alkollü bir içkileri var ki tadı çok acı.


Budapeste'de yeme icme icin en favori mekanim Gozsdu Udvar denen barlar sokagi. Burasi bizim Asmali mescit gibi yan yana bir suru restaurant ve barin oldugu bir pasaj. Turistler ve yerlerliler tarafindan bayagi bir populer olsa gerek. Cuma ve cumartesi aksamlari civil civil, igne atsan yere dusmeyecek gibi kalabalik oluyor bazen. Haftaici aksamlari da bos sayilmaz ama tabi ki haftasonuyla kiyaslanamaz. Haftaici gece 12ye kdr, haftasonu 1-2ye kadar cok hareketli bir ortam var. Gozsdu'daki favori restaurantim Spiler. Aksam 10'dan sonra muzigin sesi iyice aciliyor. Cok guzel ve hareketli muzikler calsa da dans edilecek bir mekan degil insanlar oturuyor. Gercekten Dj'i cok basarili. Yemekler guzel ama porsiyonlar kucuk.



Yukardaki fotoğrafta Spiler restaurantın porsiyonlarının ne kadar küçük olduğunu görebilirsiniz. Doymayıp üstüne hamburger ve patates kızartması yedim :D

Ornegin Spiler mekaninda bira 500 Huf(5-6 TL)'ye denk geliyor ama sarap pek uygun sayilmaz. Bir sise sarap 7000 Huf'den basliyor. Tabi ki sarap fiyati da ulkemize gore cok uygun, ben diger Avrupa ulkeleriyle kiyasliyorum. Karidesli salata 1700 huf, bira 4500 huf, peynrli domatesli pizza 1400 huf nefis. Yaninda da Di vino ve Kolor diye mekanlar var. Onlar da cok populer, fiyat ve kalite ayni Spiler gibi. Ben bu pasajdaki mekanlari uygun fiyatli zannediyordum fakat turistik olmayan baska bir iki yere gidince buradaki restaurant fiyatlarinin, Macarlarin gittigi yerlere gore pahali oldugunu anladim. 






Adını hatırlamadığım bir restauranta gitmiştik. Yemekler iyiydi. Kiraly caddesi gozsdu ya varmadan uzerinde domuz amblemi olan bi restaurant. Çok ucuz ve lezzetli. No:7 fln olabilir diye tahmin ediyorum. Caddenin basinda sayilir. Gozsduya 150 m filan Self servis. Bir kadeh sarap, tavuk izgara salata 1750 huf. Yani 17-18 TL yapıyor, şaka gibi :)

Szimpla kert ruin bar cok degisik ve salaş tarzda. Fiyatlar uygun. Mutlaka gidin derim.

Mazel tov da yemek+icki icin guzel yahudi mutfagi. Çok şık bir yer. Havalı giyinip gidin.

New york otelin altindaki kafe ve Gebaurd kafe cok meshur tarihiymis. İkisi de aynı tarz, çok şık yerler. Buralara tatlı yemek için gelebilirsiniz. Benim damak zevkime çok hitap etmedi. Tatlılar yağlı geldi. Fiyatlar yüksek.

Bazilikanin yakininda hard rock cafe var. Orası da farklı bir alternatif olabilir.

Budapeşte'de en iyi 2 tane gece klubü Ötkert ve Hello Baby. Ötkert Bazilikaya yakin. 7euro giris ucreti. Ustu acilan değişik bir mekan, müzikler güzel. 
Hello baby club bence en iyisi. Andrassy caddesinde. Bira 5500 huf. Long island 2300 huf. Bazen kadin musterilerden giris ucreti almiyorlar. Bizden hic almadilar mesela :). Uzun kuyruk oluyor söylemesi benden.


Seda ile Hello baby'e giderken Andrassy bulvarında çektiğimiz video aşağıda.






Bir de morrisons da guzel bi gece klubüyms sanirim ama gitmedik. Pek merkezde bir yer değil.

Açık havada güzel bir konsere rastladık. Biraz eğlenelim dedik ama şarkılar Macarca olduğundan çok keyif almadık ve erken ayrıldık. Gençler güzel eğleniyordu. Burada da bir video çektik tabi :)





Gulsen UlutasPosted By Gulsen Ulutas

Yıldız teknik üniversitesi endüstri muhendisligi mezunuyum. Gezmeyi seviyorum. iletisim

Teşekkürler